torsdag 9 februari 2012

nej fan, jag lever.

jovisst gör jag det! har bara haft annat för mig. jag har bara inte haft någon som helst lust att skriva. för det är ju folk som lähähähääääser! weep weep weep.

fuck it.

så. raderat. fint.


fick VG på inlämningen. har fått högsta betyg på allt hittills. känns bra. vad som inte känns bra är det här med vilodagar. jag vill inte ha vilodagar. jag vill träna varje dag. men en oskyldig joggingtur kan väl ändå få räknas som vila? eller hur? googling...

så, bra. schemalagd vilodag behövs inte! och ja, mitt beslut grundar sig på empirisk forskning. helt och hållet. eller så hittade jag en tråd på nåt diskussionsforum där det stod att det inte var absolut crucial om man inte är skadad eller känner sig risig. och jag känner mig risig när jag inte får träna.
så: hej gymmet!

Johan tycker att jag pratar för mycket om träningen. och kosten. och alla häftiga kosttillskott. och alla coola övningar. mycket möjligt. men jag är och förblir one too many. hittar jag något jag älskar, då går jag all in. har alltid varit sån. det som är risken, det är att jag ibland går för hårt in för något, och tröttnar på det. men som jag skrev nån gång tidigare så har det oftast involverat dåliga kickar. och nu gäller det goda kickar, såna som får mig att bli gråtmild av lycka. ikväll är det äntligen spin igen, och äntligen på Rocklunda. Björnövägen är ok, men salen är för liten och för lågt i tak, så det känns som om jag cyklar i en skokartong. i am not a mouse, jag behöver utrymme! och det är en av de bra instruktörerna, som inte är perky och glättig. jag hatar F&S ibland, just för att de är lite för glättiga. men man får plocka russinen ur kakan, för helt ärligt så är jag inte villig att betala några astronomiska summor för ett kort på FeelGood. trots att de är betydligt mer rough.

en annan sak som är lite halvkass med mig, det är att jag gärna vill ha resultat här och nu. jag vill att saker ska gå fort. och det går inte tillräckligt fort. jag vill vara snabbare, starkare och mer toned än jag är. och det är då det är så jävla viktigt att bibehålla skärpan, att inte låta saker och ting gå överstyr. för hade jag haft tiden hade jag tränat flera timmar varje dag, bara för att säkerställa att jag alltid känner av musklerna. vilket leder till vad? just det, inget gott. chillax, låt tiden gå, men se till att göra det bästa av tiden!

ouf. 18:30 är det spin. klockan är 16:48 och jag är sjukt uttråkad.
tvättstuga, sen dammsuga. laga middag på det kanske, så det är klart.
häpp!