söndag 5 februari 2012

genpoolen, vem spydde i din genpool?

det var själva fan, jag tror det har blivit vinter! det biter och nyper överallt, och mina stackars öron lyser illröda så fort jag kommer in. jag är som en generic Rudolf, ni vet, mulen är ju IP-skyddad så jag kör öronen istället.

skrinnade som ett proffs på isen igår, såg säkert ut som en av de där ryska, långa, vackra skridskoprinsessorna under OS. eller så såg jag ut som Bambi, med pilotglasögon.
för jag är så. jävla. cool. men jag fnittrade nervöst hela tiden. jag bjuder på det, för jag har inte åkt skridskor på femton år. och jag ramlade inte en enda gång! yeay!

tog mig ut i kylan på kvällen också, för inflyttningsfest hos norrlänningarna (uppe i norrland var det tydligen -34 så jag är relativt nöjd över -11.) och träffade en massa folk från skolan. oerhört trevligt. och folk var oerhört fulla. jag som håller mig till ett minimum nuförtiden (man vinner inte Vårruset om man shottar Minttu ur dricksglas) var alltså kvällens vuxna. det är alltid kul att vara den som ser rakt och kan artikulera, och det blir ännu roligare när den mest packade jäveln beter sig illa. allvarligt. jag vet vem han är, men har aldrig pratat med honom. han stod utanför toaletten och väntade när jag kom ut, och då säger han "du luktar illa" till mig. come again? hursa? "asså, jag skojar. det är ett skämt." hilarious. varför är du otrevlig? frågar jag, varpå han svarar att "det var ju du som började bråka!". då gick jag. han gjorde tyvärr inte som en av de andra festdeltagarna, som somnade, utan han följde med ut till Å. där han spillde ut sin öl på bordet. och istället för att leta reda på någon som kan torka bort det, så börjar han plaska med händerna i det, så det skvätter öl tamejfan ÖVERALLT. jag förstår inte. hur kan man vara "vuxen" och bete sig som en lätt efterbliven fjortonåring?!

hoppas han är sjukt bakfull idag, att han tappat bort sin plånbok och att han har ett svagt minne av att han kan ha spytt i nåns knä också. gärna att han vaknar med sjuk ångest, och vänder sig om för att se någons rygg. han vet inte vem det är, så han kikar lite över axeln på människan, men känner fortfarande inte igen denne. han somnar om, och när han vaknar är hon borta, han går ut i köket och ser att kylen är öppen, så han tittar in och den är tom! han går ut i hallen, och ALLA hans skor är borta! han får panik och ropar efter tjejen, som såklart inte svarar. för hon har åkt tillbaka till LVU-hemmet hon bor på.

ungefär så vill jag att hans söndag ska se ut. min söndag? jag ska åka pulka, sen ska jag på söndagsmiddag hos svärmor, och efter det är det spin. liiite bättre va? just det, fyllesvin.