tisdag 14 februari 2012

"it's eastern specific time"

ja, jag pluggade. idag igen. fortfarande tråkigt. har hittills hittat ETT intressant kapitel i EN av de TVÅ böckerna med totalt 34 kapitel. man behöver ju inte ha läst matte C för att räkna ut att det här inte direkt är kurslitteratur som sprutar av intressant läsning. men vad ska man göra? bit ihop och hugg tag i understrykningspennan bara. but still: jävla rövmög.

aaaanywho, det är alla hjärtans dag idag! (eller som lingvisten Kissie skrev: "valentimes day!". dude, allvarligt? såg att hon åt en burk "Kasella" också. DET STÅR JU "KESELLA" PÅ BURKEN DU ÄTER UR!!! enfaldiga tax.) vad gör man på alla hjärtans dag? jo, man äter mysmiddag, får kanske ett prassligt paket, och rullar runt i sänghalmen. hur i helvete kan man INTE gilla den här dagen?! ok, ja ja, singlarna därute kanske inte rullar så mycket i sänghalmen, men det är inte dem jag bryr mig om. jag menar de här människorna som faktiskt delar tandborstmugg med någon annan. som ÄNDÅ inte gillar den här dagen. ja, det är ett påhitt från de stora företagen i väst, som vill kommersialisera kärleken. men helt ärligt så bryr jag mig inte. för jag köper inte profilprodukterna (ni vet alla vad jag pratar om, de här JÄVLA nallarna från Gallerix med tillhörande nalle-kort) och jag ser ingen anledning till att göra det heller. jag har köpt annat. som jag inte kan skriva om, kom jag just på. för vem vet vem som läser? schnorkums, gå och chefa dig, sitt inte och läs bloggar! haha, det mest episka vore ju om han sitter på jobbet med en sån där nalle i handen nu och bara "crap." jag har aldrig förstått nallarna. eller änglarna. eller alla andra produkter som ser helt insane ut 15e februari. de blir som adventsljusstakar i juni. över en natt. snacka om Askungigt.

nä. alla hjärtans dag-prylar ska inte vara uttalade alla hjärtans dag-prylar. underkläder? ja tack! choklad? ja tack! smycken? ja tack! blommor? åh gud, jaaa tack!

hamnade i en jättekonstig situation för en herrans massa år sen. min dåvarande BF hade gjort ett abnormt stort hjärta i papp (typ 1,20*80 cm) med våra initialer på. och det var ju jätterart och super-thoughtful! han hade säkert lagt ner en massa tid på att måla och klippa och klistra och ha sig, så cred till honom för det! men... var fan skulle jag göra av det dagen efter? och efter det? det slutade med att det stod framme ett par dagar, och när han inte var hemma knökade jag in det i en garderob. lagom till sommaren tog jag kortet (tillsammans med vinterkläder och skor) och ställde det i källaren. vi gjorde så småningom slut, och jag hämtade mina grejer från källaren (förutom kortet förstås). det kan vara så att kortet fortfarande existerar någonstans. summa summarum: saker som verkar vara gulliga just den här dagen, men som vilken annan dag som helst bara skulle se konstiga ut, bör inte köpas/tillverkas/specialbeställas/blåsas upp. för det var ju inte helt utan dåligt samvete jag knökade in kortet i garderoben. men vad skulle jag göra?! det var inte direkt något som accentuerade inredningen. ska det vara något stort och otympligt, se då till att det är en ram till min Dawn of The Dead-poster. eller ett nytt vardagsrumsbord.


på tal om otympligt! herre jistanes vilken enorm lampa jag har i taket just nu! Johans moster är en väldigt cool kvinna, med en inredningsstil utöver det vanliga, som emellanåt tröttnar på någon detalj. hittills har vi fått en gammal skolbänk (ska målas svart med illgrönt inuti lådorna), en svart ryamatta (som är sjukt svår att dammsuga) och nu en lampa. en Maskros-lampa från IKEA. jag har älskat den sen de släppte den, men har aldrig kommit mig för att köpa en, just för att den är ginormous. men gratis är gott. och den är fabulous! det enda minuset är att man måste ducka när man ska till och från sängen. inte alltid man kommer ihåg det när man med grus i ögonen försöker ta sig till badrummet på morgonen. så ja, lampan är liiiite knycklig nertill. och jag kan ha svurit liiiite varje gång jag tjongat in i den. men det är det fan värt.

så, jag tackar ja till fina saker som (trots sin storlek) gör mitt hem fint och mitt hjärta varmt, och jag tackar nej till saker som (på grund av sin storlek) gör mig irriterad och får dåligt samvete.

och nu ska jag fan klä på mig och gnaga i mig en sjukt försenad lunch. (vad kan man kalla det? frukost-lunch blir ju "frunch" eller "brunch", så då borde väl lunch-middag bli "luddag" eller "lunner"? fast det här är ju mer en kombinerad mellanmåls-lunch. "munch"?!)